Verkkokaupan myynti- ja takuuehdot - Metos FI
Verkkokaupan myynti- ja takuuehdot
Metos Verkkokaupan myyntiehdot
Metos Verkkokauppa on Metos Oy Ab:n (Y-tunnus: 0108466-4) verkossa ylläpitämä kauppapaikka, joka myy tuotteita yritysasiakkaille ja julkisyhteisöille Suomessa. Sopimuksissa noudatetaan Suomen kauppalakia, ellei näissä myyntiehdoissa ole toisin määrätty. Metos Verkkokaupasta käytetään jäljempänä nimitystä ”Verkkokauppa”, Metos Oy Ab:sta ”Metos”, Metoksen kanssa kauppaa käyvästä yrityksestä ”Asiakas” ja palvelun käyttäjästä ”Käyttäjä”. Metos voi yksipuolisesti muuttaa myyntiehtoja tiedottamalla niistä verkkosivuillaan.Myyntiehtojen voimaanastuminen
Tilatessaan tuotteita Verkkokaupasta Asiakas hyväksyy nämä ehdot.
Verkkokaupan hinnat
Verkkokaupan hinnat ovat voimassa verkkokaupasta tehdyissä ostoksissa ja se ei sisällä Metoksen kaikkia tuotteen lisäksi tarjolla olevia palveluita. Verkkokaupan hinnat ovat euromääräisiä nettohintoja, alv 0 %. Hinta käsittää tuotteen vapaasti varastolla kuljetuspakkauksessaan, EXW Kerava. Hinnat eivät sisällä rahtia, asennusta eivätkä asiakkaan tiloissa tapahtuvaa käytönopastusta. Listahinnaston löydät tästä.
Yleistä
Metos.fi-verkkokaupasta toimitetaan ainoastaan Suomeen, mukaan lukien Ahvenanmaa.
Kaikki tuotelähetykset vakuutetaan kuljetusvahinkoja varten Metoksen lukuun. Jatkuvan tuotekehityksen vuoksi Metos pidättää oikeuden tuotteiden, tuotetietojen ja hintojen muutoksiin. Metos voi yksipuolisesti muuttaa myyntiehtoja tiedottamalla niistä verkkosivuillaan. Tilaushetkellä noudatetaan kulloinkin voimassa olevia hintoja ja myyntiehtoja. Lain määräämät muutokset astuvat voimaan säädösten voimaantulohetkellä ilman erillistä ilmoitusta.
Yritystili ja Asiakkaan tiedot
Asiakas voi tehdä tilauksen Verkkokaupassa rekisteröitymättä ja maksaa ostoksensa luotto- tai pankkikortilla tai rekisteröitymällä Metoksen Verkkokaupassa yritystiliasiakkaaksi, jolloin maksutavaksi voi valita laskun.
Asiakkaan tehdessä tilauksen rekisteröitymättömänä, tulee tilausta tehdessä antaa täsmälliset yhteystiedot ja toimitusosoite.
Rekisteröityessä Metoksen verkkokauppaan Yritystiliasiakkaaksi, Asiakkaan tulee antaa täsmälliset yrityksen tiedot, toimitus- ja laskutusosoitteet sekä yhteystiedot. Asiakkaan tulee pitää antamansa tiedot oikeellisina ja ajantasaisina, ja tarvittaessa ilmoittaa tietojen muutoksista Metokselle verkkosivuston yhteydenottolomakkeella. Yritystiliasiakkuutta haettaessa Metoksella on oikeus tarkistaa Asiakkaan luottotiedot, ja mahdollisuus evätä tiliasiakkuus. Laskut toimitetaan verkkolaskuna tai muuten sähköisesti.
Yritystiliä saa käyttää vain rekisteröityessä nimetty Asiakas. Asiakas on vastuussa käyttäjätunnuksen ja siihen liitetyn Yritystilin salasanan luottamuksellisuudesta sekä niihin pääsyn rajaamisesta. Mikäli Asiakkaalla on syytä epäillä tietoturvan vaarantuneen, tulee siitä ilmoittaa välittömästi Metokselle verkkosivuston yhteydenottolomakkeella.
Toimitusaika
Verkkokaupassa on kerrottu kunkin tuotteen sen hetkinen saatavuus. Tuotteet, jotka on merkitty Verkkokaupassa ”Saatavilla” toimitetaan tilausta seuraavana arkipäivänä, ja ne ovat Asiakkaalla 2-5 arkipäivän kuluessa. Mikäli tilattua tuotetta ei kuitenkaan ole saatavilla, ilmoitamme asiasta sekä tuotteen saatavuustilanteesta.
”Tilaustuote” merkityn tuotteen lähetyspäivä Keravan varastolta kerrotaan Käyttäjälle lähetettävässä tilausvahvistuksessa.
Tilauksen tuotteet toimitetaan kahdessa erässä, mikäli tilauksella on sekä Verkkokaupassa ”Varastossa” että ”Tilaustuote” merkittyjä tuotteita, joita ei voida toimittaa yhtä aikaa. Mikäli Asiakas haluaa toimituksen yhdessä erässä, siitä tulee ilmoittaa tilauksen yhteydessä.
Emme ota vastuuta myöhästyneistä toimituksista.
Toimitukset
Asiakas voi ilmoittaa tilausta tehdessään sille toimitustavan. Muussa tapauksessa Metoksella on oikeus valita tuotteille ja niiden toimituspaikkaa koskeva edullisin toimitustapa.
Asiakas voi halutessaan noutaa maksamansa tuotteet Keravan OUTLET-myymälästä.
Toimitustavat ovat:
noutaa tuotteen itse OUTLET-myymälästä. OUTLET-myymälän osoite on Metos Oy Ab, Ahjonkaarre, Kerava. Outlet-myymälän aukioloajat ja yhteystiedot löytyvät tämän linkin takaa.
PostNord-paketti, Postipaketti tai Rahti. Vapaasti varastossamme EXW Kerava. Pakkaus sisältyy hintoihin. Metos valitsee toimitustavan tuotteen tai määrän mukaan.
Asennettuna. Toimitukseen sisältyy rahti, kuljetusvakuutus, vanhan laitteen irrotus ja uuden laitteen asennus olemassa oleviin, saman tehoisiin liitäntöihin (vesi, viemäri, sähkö) käyttökuntoon asennettuna sekä pakkausmateriaali pois vietynä.
Asennus ja vanhan laitteen kuljetus kierrätykseen. Toimitukseen sisältyy rahti, kuljetusvakuutus, vanhan laitteen irrotus ja kuljetus kierrätykseen sekä uuden laitteen asennus olemassa oleviin, saman tehoisiin liitäntöihin (vesi, viemäri, sähkö) käyttökuntoon asennettuna sekä pakkausmateriaali pois vietynä.
Kaasukäyttöisiä laitteita ja keskuskoneliitäntäisiä kylmälaitteita ei voi tilata Verkkokaupan kautta asennettuna, vaan niiden asennustyöt on sovittava erikseen paikallisen myyjän kanssa.
Asennus
Metoksen tarjoama asennustyö käsittää toimitukseen kuuluvien laitteiden ja kalusteiden
paikoilleen asennuksen ilman LVIS- ja rakennusteknisiä töitä. Asennustyö suoritetaan kertaluonteisesti arkipäivisin (ma-pe) klo 7-15.30 välisenä aikana. Muina aikoina tehtävästä asennuksesta ja sen hinnasta on sovittava erikseen.
Asennuspaikan tulee olla asennustyön edellyttämässä kunnossa sovitun aikataulun mukaisesti (rakennus- ja LVIS-tekniset työt yms.). Haalausreitin on oltava esteetön. Mikäli haalaus kuuluu Asiakkaan vastuulle, on laitteiden oltava asennustilassa työn alkaessa.
Toimitusmaksu
Asiakkaan Verkkokaupan kautta ostamien tuotteiden osalta noudatetaan Suomessa seuraavia kuljetusveloituksia:
Toimituksen sisältämien tuotteiden verottoman kokonaishinnan ollessa alle 200 € (alv 0%) kuljetusveloitus on 28 € (alv 0%). Yli 200 € ostoksessa (alv 0%) rahti on veloitukseton.
Maksutavat
Verkkokaupan Asiakas voi valita seuraavista itselleen sopivimman maksutavan.
Maksu luottokortilla tai verkkopankilla (Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Oma Säästöpankki, S-Pankki, Aktia, Handelsbanken, POP Pankki, Säästöpankki, Ålandsbanken, Visa, Mastercard).
Maksu laskulla, 14 pv netto. Laskutusasiakkuus edellyttää tiliasiakkuuden hakemista ja rekisteröitymistä Metoksen verkkokaupan yritystiliasiakkaaksi.
Laskut toimitetaan verkkolaskuna tai muuten sähköisesti. Viivästyskorko on korkolain mukainen viitekorko lisättynä korkolain mukaisella 7%:n lisäkorolla. Laskun lähettämisen jälkeisestä asiakkaan ilmoittamasta laskutustietomuutoksesta veloitamme 50 euron (+alv) käsittelymaksun.Ellei toisin ole sovittu, Metos on oikeutettu laskuttamaan sovitut maksut, kun tavara on toimitettu.
Jos Asiakas ei maksa laskua viimeistään eräpäivänä, Metoksella on oikeus periä viivästyskorkoa korkolain (633/1982) mukaisesti sekä kohtuulliset perintäkulut.
Omistusoikeus
Metos Oy Ab pidättää täyden omistusoikeuden myymäänsä tavaraan, kunnes kauppasumma on kokonaisuudessaan korkoineen ja kuluineen maksettu.
Laitteen takuu ja takuuehdot
Takuuaika alkaa siitä päivästä, jolloin tavara on luovutettu Asiakkaan edustajalle. Jos Asiakas toteaa vastaanottotarkastuksessa, että tavarassa on virhe, takuu alkaa kuitenkin vasta siitä päivästä, kun Metos on korjannut virheen.Metos antaa myymilleen tavaroille takuun raaka-aine- ja valmistusvirheiden varalta. Takuuaika on yksi (1) vuosi. Takuu koskee Suomeen ensimmäiselle ostajalle myytyjä laitteita. Takuukorjausta vaativan on tarvittaessa todistettava takuun voimassaolo.
Takuukorjauspyynnöt on esitettävä viivytyksettä takuuaikana suoraan Metoksen huollolle ensisijaisesti soittamalla 020 300 300. Kiinteästi asennetut ja hankalasti liikuteltavat laitteet korjataan mahdollisuuksien mukaan Asiakkaan luona. Helposti liikuteltavat laitteet tulee Asiakkaan toimittaa omalla kustannuksellaan ja vastuullaan huoltopisteeseen (huoltopisteet löytyvät tästä linkistä) korjattavaksi. Korjatut laitteet ovat Asiakkaan noudettavissa tai ne toimitetaan Asiakkaan kustannuksella, hänen valitsemaansa kuljetustapaa käyttäen.
Takuukorjaukset suoritetaan mahdollisimman nopeasti normaalina työaikana (ma-pe klo 8-16.00). Mikäli työ Asiakkaan vaatimuksesta suoritetaan normaalin työajan ulkopuolella, veloitetaan työstä aiheutuvat kustannukset ylityökorvauksineen.
Takuu kattaa takuuaikana ilmoitetut raaka-aineista ja valmistuksesta johtuvat viat ja näiden laitteille aiheuttamat vauriot. Mainitut viat korjataan saattamalla laite toimintakuntoon. Uusiin vaihdetut vialliset osat ovat Metoksen omaisuutta. Takuuseen eivät sisälly viat, jotka ovat aiheutuneet:
- laitteen kuljetuksesta tai siirrosta
- käyttäjän huolimattomuudesta tai varomattomuudesta
- käyttöohjeiden, huollon tai hoidon laiminlyönnistä
- takuunantajasta riippumattomista olosuhteista
- muiden kuin valtuutettujen huoltajien suorittamista korjauksista tai huoltotoimenpiteistä
- tuotteen asetuksen tai asennusohjeiden vastaisesta tai virheellisestä asennuksesta tai virheellisestä sijoituksesta käyttöpaikalla
- tuotteen käyttämisestä muuhun kuin tarkoitettuun käyttöön
- tuotteen tavanomaisesta kulumisesta
Takuuseen ei myöskään sisälly laitteen toimintakunnon tai ulkonäön kannalta merkityksettömien vikojen korjaaminen. Osat, jotka rikkoutuvat luonnollisen kulumisen vuoksi eivät sisälly takuun piiriin. Käyttö- ja huolto-ohjeiden mukaiset toimenpiteet, käyttäjän tehtäviksi tarkoitetut säädöt ja käytönopastus eivät kuulu takuun piiriin. Välillisiä vahinkoja ei korvata takuun perusteella.
Virhevastuu
Mikäli tuotteessa tai palvelussa on jokin virhe, on Asiakkaan informoitava siitä Metosta, annettava Metokselle mahdollisuus todentaa virhe ja korjata se. Tapauskohtaisesti tuote voidaan joko vaihtaa uuteen, korjata tai myöntää hinnanalennus. Metoksen virhevastuu rajoittuu Asiakkaan tuotteesta Metokselle maksamaan kauppahintaan. Metos ei ole vastuussa tuotteiden tai palvelujen virheestä tai käytöstä aiheutuneista välittömistä tai välillisistä kuluista tai tulonmenetyksistä.
Palautukset
Tavaroiden palautus hyväksytään edellyttäen, että lähetys ei ole ollut tilauksen mukainen tai tavara on ollut viallinen ja muistutus on tehty 8 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta. Palautuksesta on aina etukäteen sovittava OnLine-myyjämme kanssa. Vakiotuotteiden palautuksesta, joka ei johdu myyjän virheestä, hyvitetään enintään 80 %. Mittatilaus- ja erikoistuotteilla ei ole palautusoikeutta.Asiakkaan palauttaessa tilaamansa tuotteen, on palautuksesta sovittava OnLine-myyjän kanssa, jonka tavoittaa puhelinnumerosta 020 300 900 (ma-pe 8-16.00). Sovitusta palautuksesta lähetetään Asiakkaalle palautuksesta sovittu dokumentti, joka tulee liittää palautettavan tuotteen mukaan. Asiakas palauttaa tuotteen omalla kustannuksellaan Metokselle osoitteeseen: Metos Oy, Tuotevarasto, Ahjonkaarre, 04220 Kerava. Metoksen vastaanottaessa tuote, se tarkistetaan ja hyväksytyn vastaanoton jälkeen Asiakkaalle palautetaan sovittu summa samalle tilille, jota on käytetty maksettaessa.
Tietoturva
Asiakkaan antamat tiedot tallentuvat Metoksen asiakasrekisteriin. Tietoja käytetään asiakassuhteen hoitoon ja ylläpitämiseen. Metos ei luovuta tietoja kolmannelle osapuolelle.Tietosuojaseloste on nähtävillä tästä linkistä.
Metos käyttää verkkopalveluissaan evästeitä. Nämä toimivat apuna sivuston turvaamisessa, optimoinnissa ja kehittämistyössä. Asiakas voi halutessaan estää evästeiden käytön tai muuttaa evästeasetuksia verkkosivuillamme vasemmasta alalaidasta löytyvästä eväste-ikonista. Jotkut verkkopalvelujen toiminnot saattavat hidastua tai estyä mikäli evästeiden käyttö on estetty.